A legjobb online élmény érdekében cookie-kat használunk. Tekintse meg cookies szabályzatunkat.

Szervizeléshez tartozó kérdések

Hogyan távolíthatom el az iPhone keresés (Find My iPhone) funkciót?

Ahhoz, hogy Apple készülékünk javítását megkezdhesse a szerviz, ki kell kapcsolnunk a keresési funkciót, mely minden 7-es szoftververzió feletti készüléken, az iCloud fiókba való bejelentkezéskor aktiválódik.


Az iPhone keresési funkciót többféleképpen távolíthatjuk el, lehetőségünk van telefonunkon illetve számítógépen keresztül is kikapcsolnunk ezt a szolgáltatást.

 

Videós segítséghez kattints ide.

 

Telefonon:

1. Módszer: navigáljunk a Beállítások/iCloud menübe, majd a lejjebb található iPhone keresés megnevezésű menüpont csúszkás gombját nyomjuk meg. Írjuk be az Apple ID-hoz tartozó jelszót.

 

 

2. Módszer: navigáljunk a Beállítások/iCloud menübe, majd a legalul található Fiók törlése gombra nyomva távolítsuk el a iCloud fiók és a telefonunk összerendelését. Írjuk be az Apple ID-hoz tartozó jelszót.

 

 

3. Módszer: FIGYELEM! Teljes adatvesztéssel jár! navigáljunk a Beállítások/Általános menübe, majd kattintsunk a legalul található Visszaállítás gombra. Itt válasszuk az Összes tartalom, beállítás törlése elnevezésű lehetőséget. Hagyjuk jóvá a törlésre figyelmeztető felugró képernyőket és írjuk be az Apple ID-hoz tartozó jelszót.

 

 

Számítógépen:

 

Felhívjuk figyelmedet arra, hogy az oldalon több helyen megtalálható iPhone törlése nem a készülék, iCloud fiókból való eltávolítását jelenti, hanem az eszköz adattartalmának távolból indított kitörlését!

 

1. Böngészőben nyissuk meg a www.icloud.com –ot, írjuk be az Apple ID-t és a hozzá tartozó jelszót.

 



2. Válasszuk az iPhone keresése menüpontot. Amennyiben ismételt bejelentkezést igényel az oldal, kérjük, add meg azonosítóidat!

 



3. Itt láthatjuk, hogy hol van jelenleg a készülékünk illetve, hogy hol volt utoljára bejelentkezve. (Zöld aktív, szürke inaktív)

 



4. Ha szürke, tehát inaktív a készülék jelölése, akkor eltávolítható a Web-en keresztül is a zárolás. A középen, felül található Összes eszköz feliratra kattintsunk, majd válasszuk ki a törlendő eszközt.



5.

5.a Ha megjelent jobb felül a készülékünk kis képe, akkor kattintsunk újra középre, az iPhone készülékünk nevére, és a lenyíló ablakban a képen látható szürke X-szel tudjuk eltávolítani. (piros körrel kiemelve)

 



Hagyjuk jóvá az eltávolítást!

 


5.b Ha nem jelenik meg a készülék neve melletti szürke X, akkor kattintson a készülékre és válaszd az Eltávolítás a fiókból gombot!

 

 

6. Ha minden rendben ment, akkor a következő képernyőt kell kapnunk:

 

 

Hogyan menthetem le okostelefonom adatait?

Meghibásodás esetén, szervizbe küldés előtt érdemes lementeni adatainkat a készülékről illetve időről időre biztonsági mentést is érdemes készíteni. Például, ha olyan egy jövőbeli meghibásodás jellege, ami nem teszi lehetővé a mentés, vagy teszem azt, elveszik a telefon.


Sajnos nincs egységes megoldás a mentésre, operációs rendszer és gyártó függő.
A legjobb megoldás, hogyha igénybe veszünk egy-egy, úgymond „felhőben” tároló szolgáltatást. Ez annyit tesz, hogy adatainkat, ha internetelérés közelében vagyunk, felszinkronizálja egy szerverre, védve az általunk megadott e-mail, jelszó párossal. Ehhez előzetes regisztráció, illetve adott esetben a szolgáltatási díj megfizetésére van szükség.


Ilyen szolgáltatást nyújt a Google termékcsalád (Gmail címtár, Google drive, Google+), mely jellemzően Android eszközökhöz van kötve, Microsoft Windows Skydrive, Apple iCloud valamint gyártótól és operációs rendszertől független, legnépszerűbb a Dropbox, valamint a One Drive.

Használatukhoz csak egyszerűen telepítsd az áruházból (Play áruház, Microsoft áruház, Apple app store) az alkalmazást és menj végig a telepítési folyamaton.

 

Néhány gyártó kínál számítógépre letölthető, készülékkezelő alkalmazásokat melyekkel lehet adatot menteni, szoftvert frissíteni. Teljesség igénye nélkül az alábbiak érhetőek el:

 

Samsung: Samsung KIES és Smart Switch
Sony: Xperia Companion
LG-Android: LG PC Suite
Apple-iOS: iTunes
Blackberry: 7.1-es szoftver és az alatt a Blackberry Desktop Manager, 7.1-es feletti verziónál a Blackberry Link

 

SIM kártya cseréje esetén lehetőséged van Vodafone ponton, a régiről az újra másolni adataidat.

Mennyi ideig tart a készülékek jótállása?

Törvényi kötelezés értelmében 1év kötelező jótállás illeti meg a készülékeket. A legtöbb gyártó a kötelező 1 éves jótálláson felül plusz 1 év korlátozott gyártói jótállást adhat a készülékekre. Kivételt képeznek ez alól az Apple termékek, azokra 1 év jótállás érvényes.

 

A korlátozott gyártói jótállás csak a készülékre vonatkozik, a tartozékokra nem.

 

A jótállási idők tekintetében a jótállási jegyen szereplő információk a mindenkor irányadók.

Hol adhatom le szervizelésre a készülékemet?

Készülékedet bármelyik márkaüzletünkben vagy viszonteladónknál leadhatod szervizelésre.


Ezen felül az alábbi gyártói pontokra a telefont közvetlenül is beviheted:


- Huawei: Huawei ügyfélszolgálati központ 1085 József krt. 17.

- LG: LG Központi Márkaszerviz 1134 Budapest, Váci út 33.

- Microsoft: Microsoft szervizpontok és mintaboltok

- Sony: Cordon Electronics Kft. 1045 Budapest, Széchenyi tér 9.

Hogyan tudom frissíteni az Android rendszert telefonomon?

A frissítések alapvetően magára a készülékre érkeznek, a rendszer magától értesít az új verzióról, mely egy gombnyomással elérhető. Ezt követően újra kell indítani a készüléket, és rövid várakozás után használhatjuk is az új funkciókat.

 

A nagyobb mértékű frissítések telepítése gyakran számítógépes kapcsolatot igényel, ilyen esetben gyártónként nagyok lehetnek az eltérések. Olyan eset is előfordulhat, hogy az adott frissítés a szolgáltató nevéhez kötődik - legalábbis a verzió frissességet tekintve -, azaz; először csak az adott szolgáltató ügyfelei telepíthetik a csomagokat, ezen csoporton kívül eső ügyfeleknek bizonyos ideig várniuk kell.
Némely készülékben menüből is elérhető a szoftver frissítése, míg másoknál szükség van a számítógéppel való összeköttetésre.

 

Amennyiben továbbra sem sikerül a frissítés, érdemes megnézni a készülék használati útmutatóját.

 

Fontos tudnivaló!

Problémát okozhat, ha a felhasználó kártyafüggő telefonra kísérli meg feltelepíteni a független készülékekhez tartozó frissítést.

Lefagyott az iPhone készülékem, hogyan tudom újraindítani?

iPhone 3S, 4, 4S, 5, 5S, 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, SE esetén:

 

Az iPhone készülék teljes újraindításához kérjük, hosszan tartsd egyszerre nyomva az eszköz tetején található kikapcsolás és a készülék alsó részén található funkció gombot. Típustól függően előfordulhat, hogy 15-20 másodpercig is nyomva tartani a két gombot.

 

iPhone 7, 7 Plus esetén:

 

Az iPhone készülék teljes újraindításához kérjük, hosszan tartsd egyszerre nyomva az eszköz tetején található kikapcsolás és a készülék oldalsó részén található hangerő csökkentése gombot. Típustól függően előfordulhat, hogy 15-20 másodpercig is nyomva tartani a két gombot.

Köteles-e a forgalmazó kölcsönkészüléket biztosítani a szervizelés idejére?

Nem. A magyar szabályozás nem tartalmaz olyan előírást, miszerint a kijavítást elvégző vállalkozásnak kötelezettsége lenne a kijavítás idejére kölcsön terméket biztosítani.

 

Ettől függetlenül a Vodafone azt az irányelvet követi, hogy a rendelkezésre álló lehetőségekhez mérten a javítás idejére kölcsönkészüléket biztosít figyelembe véve ügyfél készülékének tudását, operációs rendszerét.

Hol találom az adatokat, amiket a szervizfigyelő alkalmazásba kell beírnom?

Vodafone szervizponton leadott készülékek esetén lehetőséged van sms értesítés kérésére is. Alap esetben egy mindenkinek jár.

Az átvételi adminisztráció végeztével tájékoztató sms-ben elküldjük neked ezeket az adatokat, de a kézhez kapott átvételi elismervény megfelelő részén szintén megtalálod:

Átvételi elismervény minta

Mit vigyek magammal a készülék javításra történő leadásakor?

Készüléked jótállásos javításához, kérjük, hozd magaddal a készülékhez tartozó jótállási jegyet.

 

A fentiek pótlására is van lehetőség, melyet a készülék, általunk nyilvántartott, tulajdonosa kérhet beazonosítás után. Kérjük hozd magaddal személyi igazolványod és készítsd elő ügyfélbiztonsági kódodat!

 

Felhívjuk figyelmedet, hogy az eszközön tapasztalható hibával kapcsolatos tartozékok indokolttá válthat ahhoz, hogy a szerviz teljes körűen tesztelni tudja a készüléked (Például: akkumulátor és töltés hiba esetén a töltőt, fülhallgató hibánál a headset-et, stb...) ezért kérjük ezt is hozd magaddal!

Honnan tudom, hogy visszaérkezett a készülékem a szervizből?

A készülék szervizből való visszaérkezéséről és az átvétel lehetőségéről SMS-ben értesítünk.

Ezen kívül Készülék Szervizfigyelő szolgáltatásunkkal végig nyomon követheted a készüléked útját a javítás ideje alatt.

Hogyan védhetem a személyes adataimat szerviz esemény, készülékváltás esetén?

Az okostelefonok megjelenése óta egyre nagyobb mértékben bízzuk rá személyes adatainkat ezekre az eszközökre, így azok védelme kiemelt fontosságú. Bármikor előfordulhat olyan esemény, amely során hosszabb-rövidebb időre ki kell adnunk kezünkből a készülékünket.


Az esetlegese illetéktelen visszaélések elkerülése érdekében ilyen alkalmakkor érdemes átgondolni a készülékben tárolt személyes adatok, például nevek, SMS-ek, fényképek, videók (megbízható helyre történő mentés utáni) törlését. Ennek kiemelt szerepe lehet abban az esetben mielőtt a javítás elvégzésének idejére, a szolgáltatótól ideiglenesen kapott kölcsönkészüléket visszaszolgáltatnánk!

 

Általánosságban minden eszköz rendelkezik, úgynevezett "gyári visszaállítás" funkcióval, amely a készülékben tárolt összes adatot, beállítást, e-mail fiókot, online tárhely bejelentkezési adatait törli.

 

Operációs rendszerekre lebontva, az alább olvasható menüpontokból indítható a visszaállítás:

 

Android:

Menü -> Beállítások -> (Biztonsági) mentés és visszaállítás -> Telefon alaphelyzetbe állítása

 

iOS (Apple):

Beállítások -> Általános -> Visszaállítás

Fontos! Aktív iCloud fiók esetén szükség van internetkapcsolatra a visszaállításhoz!

 

Windows Phone:

Menü -> (Beállítások) -> Névjegy -> Telefon alaphelyzetbe állítása

 

Az adatmentés lehetőségeiről a Hogyan menthetem le okostelefonom adatait? című cikkben olvashatsz bővebben.

Elveszhetnek-e személyes adataim a javítás során?

Amennyiben szervizelésre adod a készülékedet, a gyártói szervizben minden esetben szoftverfrissítést végeznek a telefonon, melynek következtében az azon tárolt adatok elveszhetnek.

 

Kérjük, ezért mindig készíts biztonsági másolatot a készüléken tárolt fontos adatokról, névjegyekről!

 

Az adatok mentését mindenképpen a javítás megkezdése előtt tedd meg. A szerviz adatvédelmi okokból, nem jogosult adatok kezelésére, így nem kérhető a már szervizbe küldött eszközökön tárolt tartalmak mentése!

 

További információt a Hogyan menthetem le okostelefonom adatait? című cikkünkben találsz!

Áruházból letöltött alkalmazások és szoftveres hibák összefügghetnek?

Tapasztalatunk alapján azt kell mondanunk, hogy igen.

Igaz, hogy az áruházakból elérhető tartalmak ellenőrzött forrásból származnak, de a nyílt forráskódú rendszerekben előfordulhatnak a fejlesztők által vétett hibák.

 

Rendellenes működést tapasztalva, a legutóbb telepített alkamazások törlésével legtöbb orvosolható a probléma, de van, amikor mélyebben a készülék szoftverében okoznak problémát. Ekkor a gyári visszaállítás jelenthet megoldást.

Felhívjuk figyelmedet, hogy a gyári visszaállítás minden ügyféladatot töröl, így mielőtt nekikezdesz adatmentésre lesz szükséged! Adatmentő alkalmazásokról a gyártók támogató oldalain tájékozódhatsz, kattints ide.

 

A gyári visszaállítási operációs rendszertől függően más-más menüpontok alat találod:

 

Android: Beállítások/Mentés és visszaállítás/

Apple iOS: Beállításos/Általános/Visszaállítás

Windows Phone: Beállítások/Névjegy

Van-e határidő a készülék kijavítására vagy kicserélésére?

A szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a kimondja, hogy a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Milyen módon kaphatok információt a javítás státuszáról?

Készülék Szervizfigyelő szolgáltatásunk segítségével a leadástól az átvételig nyomon követhető, hogy a szervizelésre küldött készülék hol tart a folyamatban.

 

Az alkalmazásba való belépéshez a leadott készülék IMEI-számát, valamint a leadáskor kapott átvételi elismervényen szereplő azonosítót szükséges megadni. Az azonosítók fellelhetőségéről a Hol találom az adatokat, amiket a szervizfigyelő alkalmazásba kell beírnom? című cikkünkben olvashatsz.

 

A készülék szervizből való visszaérkezéséről és az átvétel lehetőségéről SMS-ben értesítünk, amennyiben leadáskor jelezted, hogy szeretnél ebben a formában tájékoztatást kapni.

Mikor történik térítéses szervizelés?

Abban az esetben beszélhetünk térítéses javításról, ha a készülékre vállalt jótállási idő lejárt, vagy a hiba nem rendeltetésszerű használatból eredő (például: lejárt jótállási idő vagy a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodás, fizikai sérülés, vagy működést befolyásoló külső behatás).

 

A jótállási feltételek kapcsán a hatályos 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az irányadó.

Mit jelent a jótállási és szavatossági igények érvényesítése?

A jótállás és a szavatosság érvényesítése során a vásárló  

 

- elsősorban a termék javítását vagy cseréjét,

- másodsorban árleszállítást vagy a termék árának visszafizetését kérheti.  

 

A fogyasztó igényét a forgalmazóval, jótállás esetén a szakszervizzel szembenis érvényesítheti. A vásárlást számlával, blokkal kell igazolni, jótállás esetén a jótállási jegyet is javasolt bemutatni.

 

Amikor jótállási vagy szavatossági igényünket bejelentjük, a forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az árut pedig átadás-átvételi elismervény ellenébe kell átvennie javításra, s ezekből egy példányt a fogyasztónak is kapnia kell. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a hibát minél hamarabb kijavítsa, illetve a terméket kicserélje, jótállás esetén ezt lehetőleg tizenöt napon belül meg kell tennie.

 

Erre tekintettel kérjük a fogyasztót, hogy amennyiben a termék hibája miatt jótállási vagy szavatossági igénybejelentést kíván tenni, abban az esetben azt a jogszabályokban meghatározott határidőn belül és módon tegye meg.

Mi a térítéses szervizelés folyamata?

Térítéses javítási igény esetén a készüléket előzetesen szervizbe szükséges küldeni, ahol megtörténik a készülék bevizsgálása és a javításra vonatkozó árajánlat készítése. Az árajánlat kapcsán született döntés értelmében a szerviz vagy javítja a készüléket, vagy javítás nélkül küldik vissza azt. A térítéses folyamat során bevizsgálási- és logisztikai díj megfizetése szükséges amit a készülék leadásakor kell befizetnie ügyfélnek. 

Mit értünk szavatosság alatt?

A szavatosság esetén az eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak későbbi fog kiderülni.

 

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha

 

- a vásárlás időpontjában nem felel meg a jogszabályban előírt tulajdonságoknak;

 

- nem rendelkezik az azonos fajtájú termékre jellemző minősséggel;

 

- alkalmatlan ugyanazokra a célokra, amelyre azonos fajtájú terméket rendszerint használnak;

 

- nem rendelkezik a termék leírásában, illetve mintában szereplő tulajdonságokkal;

 

- vagy nem lehet arra a célra használni, amit a vevő elképzelt, és amivel a forgalmazó is egyetértett.  

 

A gyártón és az importőr számon kérhetők azok az állítások, tulajdonságok, amelyek a termék címkéjén vagy a használati útmutatóban szerepelnek, illetve a reklámokban közölnek. A kereskedő viszont mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy azokat nem ismerte, és nem is kellett ismernie, az információkat a vásárlás időpontjáig helyesbítették, illetve a reklám a vásárlót döntésében nem befolyásolhatta.

 

A fogyasztók a hiba felfedezése után minél hamarabb kötelesek érvényesíteni szavatossági igényeiket. A vásárlástól számított két éven túl azonban szavatossági igény már nem érvényesíthető.

 

A termék hibájának észlelése alapján az alábbi eseteket különbözteti meg a jogszabály:  

 

- A vásárlást követő hatodik hónap végéig jelentkező hiba esetén a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás időpontjában nem volt a termékben.

- A hat hónap leteltével azonban a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett.  

 

Az utóbbi esetben a bizonyítás már igen nehéz. Fontos tudni, hogy az erre illetékes, független, akkreditált intézmény általi vizsgálat költségeit ilyenkor a vevőnek kell állnia.

 

Fontos megjegyezni, hogy a bevizsgáló intézmények állásfoglalásai nem kötelező érvényűek, tehát sem a forgalmazó, sem a vásárló nem köteles elfogadni azokat. Ha nem tudnak megegyezni, békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatnak.

A készülékem 3 napon belül meghibásodott, mit tehetek?

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt kötelező jótállás alá tartozó termékek vonatkozásában a fogyasztót 3 munkanapon (a szombat és a vasárnap munkaszüneti napnak számít, függetlenül attól, hogy esetlegesen a kereskedő akkor is nyitva tart!) belül érvényesítheti csereigényét a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba esetén.

Lépj velünk kapcsolatba