A legjobb online élmény érdekében cookie-kat használunk. Tekintse meg cookies szabályzatunkat.

Itt a Samsung végső diagnózisa a Note 7-ről

Negyed év alatt sikerült lezárni a mobilipar eddigi legnagyobb termékvisszahívásával kapcsolatos vizsgálatokat, hogy egészen pontosan miért is gyulladnak ki a Samsung Galaxy Note 7 okostelefonok. A csúcskategóriás mobilt kétszer is vissza kellett hívni, és emögött két különböző hibajelenség áll - írja az Ars Technica.

 

Fotó: Bloomberg


A dél-koreai gyártó igyekezett kihangsúlyozni a munka nagyságát: 700 mérnökük és kutatójuk több mint 200 000 összerakott mobilt és 30 000 aksit tesztelt. A munkába külső szakértőket is bevont az Exponent tanácsadócégtől, az Underwriters Laboratoriestől és a TÜV Rheinlandtól. 

 

Dupla saller

 

A Samsungnak két beszállító adott el aksikat a Note 7-hez, az egyik a Samsung SDI nevű leányvállalata, a másik pedig az Amperex Technology. Mindkét cég máshogyan hibázott.

 

Az első visszahívás kizárólag a Samsung SDI által gyártott aksikat érintette. Ezzel kapcsolatban a vizsgálat kiderítette, hogy az akku házának a sarka túl kicsi volt, amitől az ott lévő elektródák elhajlottak. Ez megkönnyítette a rövidzárlat kialakulását, és ilyenkor a lítiumion aksikban visszafordíthatatlan folyamat indulhat el, ami lángokban vagy robbanásban ér véget. A külső szakértő bevonásával elvégzett vizsgálat megállapította:

 

az első körben visszahívott Galaxy Note 7-ek 100 százaléka hibás volt.

 

Fotó: Handout . / Reuters
 

Aki még mindig nem küldte vissza az elsőkörös készülékét a Samsungnak, az konkrétan a saját életét veszélyezteti, minden figyelmeztetés ellenére. Állítólag az eladott Note 7-ek négy százaléka nem került vissza a Samsunghoz.

 

Kifelejtettek ezt-azt

 

A második gyártó aksijának egyáltalán nem volt baja a sarkainál, itt egészen más volt a hiba. Az akkumulátor pozitív csatlakozójának a hegesztése gyengén kontrollált gyártási folyamat volt, a művelet során éles sorják keletkeztek. A töltés és merülés során teljesen normális méretváltozások történnek, csakhogy eközben az éles sorják átszakíthatták a szigetelőréteget, és ez okozhatott tűzveszélyes szituációt.

 

Ennél a gyártónál időnként a kényes helyekre szánt szigetelőszalagot is kifelejtették az aksikból, ami különösen aggasztó, mert mégiscsak azt gondolná az ember, hogy egy csúcstechnológiás eszköz gyártásánál minden részletre odafigyelnek a beszállítók.

 

A Samsung azt ígéri, hogy nyolc lépésből álló ellenőrzési folyamatot vezet be a gyártásban, hogy elkerüljék a hasonló incidenseket. Megnézik többek között az aksik ellenállóképességét, röntgennel belenéznek, feltöltik és lemerítik azokat, ellenőrzik az esetleges szivárgást, és szúrópróbaszerűen szétszednek néhányat, hogy ellenőrizzék a felépítésüket.

 

Forrás: index.hu

Archívum

Az okostelefon, mint csírahordozó mobileszköz

A személyi higiénia különösen felértékelődött napjainkban. Valószínűleg soha annyi kézfertőtlenítő nem volt még napi szinten használatban, mint manapság. Flakon, tubus, vagy kendő minden táskában egy-egy, a kabátzsebben, az íróasztalon, az autóban is egy, vagy éppen a neszeszert visszük mindenhova magunkkal, amiben persze kézápoló is van, hiszen a bőrt igénybe veszi a szokottnál gyakoribb kézmosás és kézfertőtlenítés. Mindennek az igyekezetnek azonban akkor van igazán értelme, ha azokat az eszközeinket is tisztán tartjuk és rendszeresen fertőtlenítjük, amiket napi szinten és gyakran használunk. Ezen eszközök közül is kiemelkedik a használatának gyakorisága és sokrétűsége miatt az okostelefon. Hiába a gondosan fertőtlenített kéz, ha az okostelefon nincs rendszeresen tisztítva és fertőtlenítve, hiszen a vírusok hordozójaként funkcionál. Nézzük meg hát miért is fontos tisztántartani és fertőtleníteni az okostelefont!

2020-11-17

Digitális kollégák és a biztonság, Home Office-ban

Azok számára, akik eleve otthonról dolgoznak, vagy a munkahelyükön virtuális munkakörnyezetben tartják a kapcsolatot a projektekben résztvevőkkel, nem annyira idegen a jelenlegi helyzet. Azok számára azonban, akiktől mindez távol áll, nem egyszerű megszokni azt, hogy mennyire ki vannak szolgáltatva a digitális „kollégák”, azaz a laptopok, tabletek, okostelefonok teherbírásának, sem pedig azt, hogy az egész életük fenekestől felfordult. Amikor dolgozunk, magától értetődő, hogy nem foglalkozunk otthoni dolgokkal. Hiszen, dolgozunk. Nem ugrunk haza mosogatni, vagy feltenni az ebédet, és azért sem, hogy a mosógépből a szárítógépbe átpakoljuk a ruhákat. A gyerekek iskolában, óvodában vannak, nem igénylik állandó felügyeletünket és nem hozzánk fordulnak a problémáikkal. A kényszerű home office éppen ezért nagyon is kényelmetlen és feszült szituációkat eredményezhet. Nézzük hát, hogyan tehetjük egyszerűvé azt, ami bonyolultnak látszik, és hogyan óvhatjuk meg mindeközben magunkat és extra terhelésnek kitett digitális eszközeinket.

2020-05-18

Egységes töltőportok lehetnek az EU-ban

 

Az Európai Parlament ez év elején vizsgálja meg annak a lehetőségét,

hogy hogyan lehetne egységesíteni a mobiltelefonok, tabletek, e-book olvasók és egyéb hordozható eszközök töltőportjait.

Ettől egyrészt csökkenteni szeretnék a keletkező elektronikai hulladék mennyiségét,

másrészt a polgárok életét is könnyebbé kívánják tenni.

Az EU becslései szerint évente óriású mennyiségű, 51 000 tonna elektronikus hulladék keletkezik a 28 tagállamban.

2020-02-05

Mit tegyünk, ha vízbe esett a mobiltelefon?

Bárkivel megtörténhet, hogy vizes lesz a mobiltelefon készüléke. Elázik egy zápor idején, beleesik a medencébe, valaki feldönt egy poharat és ráömlik a folyadék a telefonra stb. Néhány praktikus ötletet összeszedtünk, hogy mit tehetünk kétségbeesés nélkül.

2019-09-25

Lefekvés előtti mobilozás

Te is a telefonodat nyomkodod elalvás előtt? Rosszul teszed!

2018-12-03

Lépj velünk kapcsolatba