A legjobb online élmény érdekében cookie-kat használunk. Tekintse meg cookies szabályzatunkat.

Karácsonyi vásárlási roham: mi legyen, ha összetört a drága telefon?

Advent első hete után beindul a karácsonyi roham, és borítékolhatóan idén is nagyon sokan keresnek majd műszaki cikkeket, okostelefonokat vagy tableteket a boltokban. Utóbbiak például nagyon könnyen törhetnek vagy megsérülhetnek. Megnéztük, hogy milyen készülékbiztosítási lehetőségek vannak a kereskedőknél vagy a szolgáltatóknál.

 

Ezek persze műszaki áruházakban nem csak telefonokra vagy táblagépekre köthetők, hanem más termékekre is, és jellemzően a vásárlás napján kell megkötni és kifizetni az árát.

 

                          Samsung S6 EdgeSamsung Galaxy S2

 

A Media Marktnál az alapszolgáltatás egyrészt belső meghibásodásokra köthető. Hasonlít a gyári jótálláshoz, de ez csak annak lejárta után indul és maximum egy évre szól telefonok és tabletek esetében, de például tévékre van négy év is. A Gold csomag is részben belső meghibásodásokra érvényes, de lényege, hogy ezen felül baleseti fedezetet is tartalmaz. Ilyen lehet például egy készülék törése vagy valamilyen folyadék miatt bekövetkezett kár. A belső meghibásodás fedezet ebben az esetben is csak a gyártói vállalás lejárta után indul. A „baleseti” viszont a vásárlás másnapjától már él, a fedezet hossza hat hónaptól indul és döntéstől függően két évig tarthat. A Platina csomag a Gold szolgáltatásain túl lopásból és rablásból eredő károkra is vonatkozik. A fedezeti idő ezekben az esetekben is a vásárlás másnapjától él és 6-24 hónapig tarthat.

 

Van, hogy csak a vásárláskor kérhető a biztosítás

 

Az alapszolgáltatás, ami egy évre szól, a vásárlást követő hat hónapig köthető. A Gold és Platina csomagokról viszont már a vásárlás napján kell dönteni. A szolgáltatás átruházható. A biztosítás ugyanis az adott termékhez köthető, nem a személyhez, aki megvette. Így amennyiben valaki értékesíti/veszi a készüléket, eladáskor át kell adnia/kérnie a kötvényt. Nem árt megőrizni az erről szóló számlát sem. Az új tulajdonos a dokumentumok birtokában tud intézkedni, ha erre szükség van. Arról, hogy mennyi biztosítást kötnek a vásárlók, hogyan alakult ez a szám a szolgáltatás bevezetése óta, milyen káresemények jellemzőek, és például mennyi kárrendezés van, a Media Marktnál azt mondták, hogy ezek az üzleti titkaik közé tartoznak. Annyit azonban elárultak a Faktornak, hogy viszonylag sokan élnek a lehetőséggel. Az Extreme Digitalnál Standard biztosítás választása esetén a termék alkatrészeinek tartós hibájából keletkező károkra adnak megoldást. Prémium biztosítás választása esetén a termék alkatrészeinek tartós hibájából és a baleseti meghibásodásból keletkező károkat, a Mobiltelefon biztosítás választása esetén a termék alkatrészeinek tartós hibájából, és a baleseti meghibásodásból keletkező károkat is orvosolják az Extra Garancia biztosítás feltételei szerint. Javítják az adott készüléket, ha viszont ez nem megoldható, akkor csereterméket adnak.

 

1,5 milliós készülékre is köthető biztosítás

 

20 ezer és másfél millió forint közötti termékre lehet kötni biztosítást, 24, 36, 48, vagy 60 hónapra köthető. Ha eladjuk a készüléket később, akkor az új tulajdonos nem jogosult a szolgáltatásra, az eredeti vásárló számít biztosítottnak. Vannak esetek, amelyekre nem vonatkozik a biztosítás, ilyen például a szándékos rongálás vagy a lopás. A biztosítás díját a vásárlás napján kell kifizetni. Az Extreme Digitalnál azt mondták a Faktornak, hogy idén eddig 45 százalékkal többen éltek a lehetőséggel tavalyhoz képest, tabletekre/ebookolvasókra kérnek a legtöbben biztosítást, de mobiltelefonnál, laptopnál valamint mosógép és tévévásárlásnál is sokan élnek a szolgáltatással.

 

 

iPhone 4

 

A mobilszolgáltatók közül a Vodafone-nál és a Telekomnál van készülékbiztosítást, ezek havi díjas szolgáltatások, valamennyi önrészt kell fizetni, ha történik valami a készülékünkkel.

 

Ötből négy sérülés törés

 

A Vodafone kétféle biztosítási csomagot kínál, ezek az “Alap” és az “Extra”. A csomagokon belül a Vodafone kínálatában lévő készülékek három kategóriába vannak sorolva a biztosítási alapáruk alapján. Elárultak a Faktornak statisztikát is az előforduló károkról, eszerint kb. 80 százalékban törés, 15 százalékban beázás, és 5 százalékban lopás miatt élnek a biztosításukkal az ügyfeleik. Nagyjából a készülékvásárlások 30 százalékánál kötnek biztosítást. Egy adott előfizetéshez (telefonszámhoz) tartozó készülékre a biztosítási szerződés megkötésétől számított maximum 60 hónapig tart a biztosítási fedezet. A 60 hónap leteltével a fedezet automatikusan megszűnik. Az „Alap” készülékbiztosítás véletlenszerű károsodás (beleértve a törést és folyadék által okozott károkat) és szándékos rongálás esetére nyújt fedezetet, míg az „ Extra” készülékbiztosítás az Alap biztosítási csomagban foglalt eseteken túl lopás és rablás ellen is fedezetet nyújt. A készülékbiztosítás személyesen köthető bármely Vodafone márkaképviseletben vagy viszonteladónál, illetve az online shopon keresztüli készülékvásárlással egyidejűleg. Káresemény rendezésére azonban csak a Vodafone márkaképviseleteken és a viszonteladói hálózat üzleteiben van lehetőség.

 

Öt évre is köthető biztosítás

 

A Telekomnál a biztosítás megkötése a vásárlás napján vagy attól számított 60. napig lehetséges a sértetlen készülék bemutatásával. A maximális biztosítási idő 5 év. Négyféle csomagjuk van, a különböző véletlenszerű károsodás mellett akár lopásra, rongálásra, párásodásra vagy belső meghibásodásra is lehet biztosítást kötni. Ha viszont később el akarjuk adni a telefont vagy tabletet, akkor a biztosításról le kell mondania a vevőnknek, ugyanis a Telekom kommunikációs igazgatóságának tájékoztatása szerint „a biztosító kockázatviselése az adott előfizetéshez (telefonszámhoz) tartozó készülékre nézve megszűnik”, ha a biztosított (vagyis a telefon eredeti vásárlója) „harmadik személyre átruházza a készülékét” (vagyis eladja, esetleg elajándékozza). Ugyanez igaz az előfizető-módosításra is. A biztosításokkal kapcsolatos adatok üzleti titkot képeznek a Telekom és a Biztosító társaság között, ezért erről nem adtak információt. Természetesen, mielőtt biztosítást kötne az ember, érdemes alaposan elolvasni a különböző feltételeket, amelyeket a kereskedők és szolgáltatók honlapján egyszerűen el lehet érni.

 

Forrás: faktor.hu

Archívum

Az okostelefon, mint csírahordozó mobileszköz

A személyi higiénia különösen felértékelődött napjainkban. Valószínűleg soha annyi kézfertőtlenítő nem volt még napi szinten használatban, mint manapság. Flakon, tubus, vagy kendő minden táskában egy-egy, a kabátzsebben, az íróasztalon, az autóban is egy, vagy éppen a neszeszert visszük mindenhova magunkkal, amiben persze kézápoló is van, hiszen a bőrt igénybe veszi a szokottnál gyakoribb kézmosás és kézfertőtlenítés. Mindennek az igyekezetnek azonban akkor van igazán értelme, ha azokat az eszközeinket is tisztán tartjuk és rendszeresen fertőtlenítjük, amiket napi szinten és gyakran használunk. Ezen eszközök közül is kiemelkedik a használatának gyakorisága és sokrétűsége miatt az okostelefon. Hiába a gondosan fertőtlenített kéz, ha az okostelefon nincs rendszeresen tisztítva és fertőtlenítve, hiszen a vírusok hordozójaként funkcionál. Nézzük meg hát miért is fontos tisztántartani és fertőtleníteni az okostelefont!

2020-11-17

Digitális kollégák és a biztonság, Home Office-ban

Azok számára, akik eleve otthonról dolgoznak, vagy a munkahelyükön virtuális munkakörnyezetben tartják a kapcsolatot a projektekben résztvevőkkel, nem annyira idegen a jelenlegi helyzet. Azok számára azonban, akiktől mindez távol áll, nem egyszerű megszokni azt, hogy mennyire ki vannak szolgáltatva a digitális „kollégák”, azaz a laptopok, tabletek, okostelefonok teherbírásának, sem pedig azt, hogy az egész életük fenekestől felfordult. Amikor dolgozunk, magától értetődő, hogy nem foglalkozunk otthoni dolgokkal. Hiszen, dolgozunk. Nem ugrunk haza mosogatni, vagy feltenni az ebédet, és azért sem, hogy a mosógépből a szárítógépbe átpakoljuk a ruhákat. A gyerekek iskolában, óvodában vannak, nem igénylik állandó felügyeletünket és nem hozzánk fordulnak a problémáikkal. A kényszerű home office éppen ezért nagyon is kényelmetlen és feszült szituációkat eredményezhet. Nézzük hát, hogyan tehetjük egyszerűvé azt, ami bonyolultnak látszik, és hogyan óvhatjuk meg mindeközben magunkat és extra terhelésnek kitett digitális eszközeinket.

2020-05-18

Egységes töltőportok lehetnek az EU-ban

 

Az Európai Parlament ez év elején vizsgálja meg annak a lehetőségét,

hogy hogyan lehetne egységesíteni a mobiltelefonok, tabletek, e-book olvasók és egyéb hordozható eszközök töltőportjait.

Ettől egyrészt csökkenteni szeretnék a keletkező elektronikai hulladék mennyiségét,

másrészt a polgárok életét is könnyebbé kívánják tenni.

Az EU becslései szerint évente óriású mennyiségű, 51 000 tonna elektronikus hulladék keletkezik a 28 tagállamban.

2020-02-05

Mit tegyünk, ha vízbe esett a mobiltelefon?

Bárkivel megtörténhet, hogy vizes lesz a mobiltelefon készüléke. Elázik egy zápor idején, beleesik a medencébe, valaki feldönt egy poharat és ráömlik a folyadék a telefonra stb. Néhány praktikus ötletet összeszedtünk, hogy mit tehetünk kétségbeesés nélkül.

2019-09-25

Lefekvés előtti mobilozás

Te is a telefonodat nyomkodod elalvás előtt? Rosszul teszed!

2018-12-03

Lépj velünk kapcsolatba